Εισηγήτρια της απόφασης φέρεται ότι είναι η ειδική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κυρία Θάλεια Δραγώνα. Πρόκειται ασφαλώς για κίνηση που εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό της κυβέρνησης να κλείσουν τα «ανοιχτά μέτωπα» με τους εξ ανατολών γείτονες. Το ζήτημα τέθηκε για πρώτη φορά……..
όταν, όπως είχε αποκαλύψει το «ΘΕΜΑ», η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης απαίτησε την αντικατάσταση της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης από ένα πανεπιστήμιο αποκλειστικά για μουσουλμάνους.....
Συγκεκριμένα, η αυτοαποκαλούμενη «Συμβουλευτική Επιτροπή της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης» ζήτησε από το υπουργείο Παιδείας την αντικατάσταση της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης, στην οποία εισάγονται μουσουλμάνοι-μέλη της μειονότητας της Θράκης, από μια παιδαγωγική σχολή πανεπιστημιακού επιπέδου τετραετούς φοίτησης, όπου θα εκπαιδεύονται αποκλειστικά και μόνο μουσουλμάνοι που θέλουν να γίνουν δάσκαλοι στα μειονοτικά σχολεία.
Το αίτημα διατυπώθηκε επισήμως προς την κυρία Δραγώνα στη διάρκεια ειδικής ημερίδας που διοργανώθηκε από την ειδική γραμματέα στην Κομοτηνή.
Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης η ειδική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας απλώς παρακολουθούσε τις καταγγελίες των εγκαθέτων της Αγκυρας έναντι του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, προκαλώντας τις έντονες αντιδράσεις στους εκπαιδευτικούς της περιοχής. Μερίδα της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, δε, έφτασε στο σημείο να χαρακτηρίσει «αυθαίρετο οικοδόμημα» την Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία! Σημειώνεται ότι για την αναβάθμιση της σχολής κανένας δεν έχει αντίρρηση, η οποία μέχρι σήμερα λειτουργεί στη Θεσσαλονίκη και όλα τα μαθήματα διδάσκονται στα ελληνικά. Φυσικά διδάσκεται και η τουρκική γλώσσα.
Υστερα από αυτή την ημερίδα το υπουργείο Παιδείας έσπευσε να την κλείσει, τουλάχιστον για φέτος, χωρίς να είναι γνωστό τι θα γίνει τα επόμενα χρόνια. Αυτό το ερώτημα τίθεται από τους εκπαιδευτικούς της περιοχής προς το υπουργείο Παιδείας. Δηλαδή, αν θα βάλει οριστικά τέλος στην Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία της Θεσσαλονίκης, που παρά τα προβλήματά της βγάζει εκπαιδευτικούς για τα μειονοτικά σχολεία.
Οπως λένε, με το «λουκέτο» στη σχολή είναι να σαν να ικανοποιείται το αίτημα για τουρκόφωνους δασκάλους που θα διδάσκουν την τουρκική γλώσσα, αποδεχόμενοι την ελλιπή εκπαίδευση από την Ελλάδα.
Από την πλευρά τους οι πανεπιστημιακοί αντιδρούν, θεωρώντας περίεργο το αίτημα για μη διεξαγωγή ακαδημαϊκού έτους, που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο δημιουργίας άλλου πανεπιστημίου.
Ο ιστορικός αναλυτής κ. Νεκτάριος Δαπέργολας τονίζει: «Θέλουν να ελέγχουν την όλη διαδικασία, δηλαδή την παραγωγή δασκάλων, και στη συνέχεια την εκπαιδευτική διαδικασία στα μειονοτικά σχολεία, τη διαδικασία επιμόρφωσης αλλά και τους διορισμούς». Και ο εκπαιδευτικός υπογραμμίζει: «Θέλουμε δημόσια σχολεία με δασκάλους που θα μαθαίνουν στους μαθητές την ελληνική γλώσσα και παράλληλα θα διδάσκεται η τουρκική γλώσσα, όπου απαιτείται ως μητρική, σαν γλωσσικό μάθημα».
Η επιτροπή μάλιστα, με αφορμή την ημερίδα που διοργάνωσε η κυρία Δραγώνα στην Κομοτηνή με θέμα «Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης: Παρελθόν, παρόν και μέλλον», ζητάει την απευθείας συμμετοχή της «τουρκικής μειονότητας της Θράκης», όπως η ίδια αποκαλεί τους μουσουλμάνους της περιοχής. Μάλιστα η αποκαλούμενη «Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Τούρκων Δυτικής Θράκης» έφτασε στο σημείο να εκδώσει και σχετική ανακοίνωση. Συγκεκριμένα αναφέρεται:
«Κατ’ αρχάς να αναφέρουμε πως είναι ιδιαίτερη ευχαρίστηση να βρίσκει επιτέλους ανταπόκριση το χρόνιο αίτημα διαλόγου μας. Δυστυχώς, όμως, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έλαβα ο διάλογος αυτός είναι μονόπλευρος. Η ανακοίνωση της ειδικής γραμματέα κυρίας Δραγώνα περί του ότι θα εκλάβει τις απόψεις όλων των μερών αλλά η τελική απόφαση θα ληφθεί από το αρμόδιο υπουργείο αυξάνει τις ανησυχίες ότι πρακτικά ο διάλογος δεν θα έχει καμία θετική συμβολή. Η Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία της Θεσσαλονίκης ήταν ένα “αυθαίρετο οικοδόμημα” που ιδρύθηκε την εποχή της χούντας με σκοπό την κατάργηση της αυτόνομης εκπαιδευτικής δομής της “Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης” που διασφαλίζεται με διεθνείς συμβάσεις».
Και συνεχίζουν κρίνοντας ότι η υπάρχουσα «Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης είναι ένα οικοδόμημα που έχει λάβει άδεια οίκησης», ενώ υπογραμμίζουν:
«Απαιτούμε την επαναδόμηση της αυτονομίας του εκπαιδευτικού συστήματος της “Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης” όπως ήταν πριν από την περίοδο της χούντας. Αυτό είναι εφικτό μόνο με τη θέσπιση ενός μηχανισμού διαλόγου που θα βασίζεται στην ισότητα και στον οποίο στα θέματα που αφορούν την ίδια, η “Τουρκική Μειονότητα της Δυτικής Θράκης” θα πρέπει να έχει απευθείας συμμετοχή και λόγο».
από hellenicspace
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου